Thursday, April 14, 2011

请不要阻此我

下午,随意翻翻旧笔记时,看到很久很久以前记下的这句话。。

“失败固然痛苦,维持原状更悲哀。”

没写下出处,也许是报章上无意间看到的吧。那段时间,是梦想刚刚萌芽的时段。有时候,回想当时,让人有种幸福感。因为有梦,而幸福。

我没有怀疑,人们反对,是因为关心、担忧我。可是,我不想维持这样。你们知道我不是这样的人。

我只能不顾一切去追梦。除了上帝和父母的反对以外,我无暇顾及别人的意见。父母,之所以也有这特权,是因为他们为之父母,已经为他们的孩子们付出太多了。孩子们让他们苍老了许多,我不行再徒增他们生活上的烦恼。

请原谅我的任性。但是,我要去。

7 comments:

Hua Chien said...

原来我们是同路的。。哈哈。。都希望能坚持我们的梦想。。加油吧!!向神完全的交托,是神的旨意和帮助,没人能阻扰。。别人可以认为我们的梦想是不可能,但这就是我们的动力。。向前冲的动力。。也赞同你说的,跟父母说是需要很大很大的勇气。加油!!梦想看似遥不可及,但我不后悔我努力过,就算我失败了,但起码我有勇气迈向我的梦想。。。

弘子 said...

seems like the whole world knows bout this place ady LOL yeah, i'm gonna chase it like a kid, jz go for it! hehe いっしょにがんばってね!

Hua Chien said...

lol..so exaggerating,..whole world tim..haha..i juz accidentally bumped into ur blog yesterday..shd i be considered as blessed? haha...u hv potential 2 b a journalist....

弘子 said...

haha.. coz every now and then got ppl coming and sneakishly told me they found my blog -.-
blessings only come after u give =P heard u jz opened ur blog too recently? woots! but is that ur real one? hmm

Hua Chien said...

ic..i tot i m d only 1 who accidentally found ur blog...some others r more advanced than me then...gonna learn frm them on how 2 find others' blog....wahaha...u mean my another blog? My current blogspot blog is public bt x until d extent tat evry1 noes..as i hv removed my link on fb..this public blog is used 4 at least earning sum money..haha...

KSN said...

waiseh Hong san i thought u wanna make this place private? xD

Anyway, jia you and go chase after ur dream! :)

弘子 said...

sir chan, XHM?! give me the link! XD
sze nin da jie, like i told you, lazy.. LOLS
anyways, thanks! i sure will =P